Reprogramarea unitatii de control a motorului
Ati cumparat o masina noua, poate ati imbunatatit unele dintre componentele sale, ati instalat un turbocompresor? Dar nu ati observat niciun castig de performanta, asa ca ce ar trebui sa faceti? Cel mai probabil, nu ati calibrat firmware-ul ECU in functie de conditiile dumneavoastra specifice. Sa intelegem asadar ce este un ECU si de ce trebuie sa-l reprogramati.
Ce este un ECU si la ce foloseste
Un ECU, sau Electronic Engine Control Unit (unitate de control electronic al motorului), este partea din motor responsabila de functionarea corecta a acestuia. ECU este cea care controleaza toti senzorii de injectie a combustibilului, de amestecare si de combustie. Intr-un fel, ECU este creierul masinii. Cu ajutorul acestuia, motorul masinii poate functiona cu performante maxime.
Din nefericire, de fiecare data cand schimbati structura masinii dumneavoastra, trebuie sa flashati ECU-ul. Daca aveti acum un turbo - trebuie sa reglati injectia de combustibil astfel incat acest turbo sa fie in calcul atunci cand este injectat combustibilul. Daca v-ati mutat intr-o zona muntoasa, trebuie sa ajustati amestecul de combustibil, deoarece densitatea aerului este mai mica aici. Daca v-ati mutat intr-un teren rece sau cald, va trebui sa ii faceti masinii o editare a firmware-ului ECU. Nu vreti ca motorul sa se supraincalzeasca din cauza caldurii sau sa fie greu de pornit din cauza gerului.
Care sunt beneficiile calibrarii ECU?
Calibrarea ECU a unui motor este un proces complex, dar aduce un numar foarte mare de beneficii, sa le vedem pe cele principale:
Performante imbunatatite: prin optimizarea parametrilor motorului, programarea ECU poate debloca capacitati suplimentare ale motorului, un cuplu motor mai mare si performante generale.
Eficienta imbunatatita a consumului de combustibil: Reglarea fina a parametrilor ECU poate optimiza alimentarea cu combustibil si combustia, ceea ce duce la o mai buna economie de combustibil si la emisii mai mici.
Reglare si personalizare: Programarea ECU va permite sa adaptati caracteristicile de conducere la preferintele dumneavoastra, fie ca doriti o senzatie de reactie mai rapida si sportiva, fie o experienta de condus mai lina si mai relaxata.
Dupa cum v-ati putea imagina, blituirea creierului masinii dvs. poate duce la economii uriase si confort. Insa procesul de flashing in sine este extrem de dificil si necesita multa munca. De fapt, veti avea nevoie de echipament si de un editor de firmware ECU pentru a obtine un efect maxim. Precum si de cunostinte si abilitati. Iar specialistii de la centrul nostru de service auto le au pe toate.
De ce ar trebui sa-mi fac re-flasharea masinii de catre Anvelopele?
Pentru a va reconfigura masina, aveti nevoie de multa experienta si de cunostinte foarte bune despre aspectele tehnice ale masinii dumneavoastra. Setarile si firmware-ul pentru ECU sunt fie furnizate de producator, fie setate manual. In functie de tipul si de vechimea sistemului, complexitatea editarii poate varia foarte mult. Costul reflasharii unitatii de control al motorului va fi proportional cu complexitatea lucrarii.
Uneori, o reflashare dureaza cateva ore, trebuie doar sa o comandati de la producator si sa folositi uneltele potrivite pentru a modifica setarile. Iar uneori, maestrii trebuie sa reflaxeze totul manual. Dar pentru tehnicienii nostri, nu exista nicio dificultate.
Mecanicii auto de la Anvelopele au multa experienta cu sistemele de motoare si sunt gata sa reflasheze ECU in cel mai scurt timp posibil, la un pret scazut. Tot ce trebuie sa faceti este sa faceti o programare la numarul de telefon +373 60 336 236 sau, alternativ, vizitati atelierul nostru de reparatii din Chisinau, Calea Basarabiei 46, Anvelopele.md