Verificarea scurgerilor din sistem
Fiecare vehicul contine un numar mare de sisteme de inalta presiune. Acestea trebuie sa fie etanse, astfel incat lichidele si aerul sa nu poata scapa din sistemele care le sunt atribuite si sa provoace deteriorarea altor componente ale vehiculului. Din nefericire, orice sistem de inalta presiune care manipuleaza fluide si/sau se confrunta cu forte de frecare se va uza intr-un ritm crescut. Timpul si temperaturile ridicate fac ca cauciucul sa isi piarda flexibilitatea si rezistenta, ceea ce duce la fisuri si perforari. Toate acestea duc la scurgeri ale sistemului si la scurgerea fluidelor de lucru. In cele ce urmeaza, vom analiza principalele tipuri si tipuri de defectiuni la automobile.
Unde si cum se verifica scurgerile?
Exista multe sisteme in care este posibil sa aveti nevoie de o verificare a scurgerilor. Sa aruncam o privire asupra principalelor sisteme si asupra semnelor de uzura:
Verificarea etanseitatii sistemului de admisie a combustibilului sau a HFO la motoarele pe gaz:
Miros persistent de combustibil, in special in apropierea vehiculului sau in jurul rezervorului de combustibil.
Eficienta redusa a combustibilului sau scaderea brusca a nivelului de gaz.
Scurgeri sau pete vizibile de combustibil sub vehicul.
Verificati daca exista scurgeri in sistemul de racire:
Supraincalzirea motorului sau citiri fluctuante ale indicatorului de temperatura.
Nivel scazut de freon sau necesitatea de a completa frecvent lichidul de racire.
Fumul alb sau gazele de esapament cu miros dulceag ar putea indica un amestec de lichid de racire si ulei de motor.
Verificati daca exista scurgeri in sistemul de franare:
Pedala de frana moale care necesita o forta de franare mai mare.
Nivelul lichidului de frana scade constant sub marcajul minim.
Semne vizibile de scurgeri de lichid in jurul componentelor sistemului de franare, pe roti.
Verificati daca exista scurgeri la sistemul de servodirectie:
Dificultati la directie, rezistenta crescuta.
Zgomote neobisnuite, cum ar fi scartaituri sau batai, la rotirea volanului.
Nivel scazut al lichidului de servodirectie.
Exista doua tipuri de baza de verificari ale scurgerilor:
Testarea scurgerilor cu apa sapunita, utilizata atunci cand sistemul functioneaza cu aer. De exemplu, verificarea anvelopelor, a sistemelor de combustibil, a sistemelor de gaz.
Testul de presiune, utilizat in toate celelalte cazuri. De exemplu, sistemul de racire, sistemul de franare.
Este important sa recunoasteti tipul si locul unei defectiuni, astfel incat reparatiile sa poata fi efectuate in timp util. Dar pentru a fi absolut sigur, apelati la expertii de la Anvelopele.
De ce merita sa faceti o verificare a scurgerilor de catre specialistii Anvelopele?
Verificarea etanseitatii oricarui sistem este un proces complex si indelungat, care necesita atentie, rapiditate, timp si echipamente speciale. Dupa cum intelegeti, procesul este specific fiecarui sistem si fiecarui vehicul, astfel ca efectuarea verificarii de unul singur este foarte descurajata. Contactati mai degraba profesionistii de la Anvelopele!
Mesterii nostri au o experienta vasta in domeniul sistemelor auto etanseizate. Suntem pregatiti sa diagnosticam oricare dintre sistemele dvs. la costuri reduse, in cel mai scurt timp posibil.
Costuri reduse si performanta ridicata doar la Anvelopele. Tot ce trebuie sa faceti este sa faceti o programare la numarul de telefon +373 60 336 236 sau, alternativ, vizitati atelierul nostru de reparatii din Chisinau pe Calea Basarabiei 46, Anvelopele.md