Inlocuirea etansarilor tijei supapei
Pistoanele sunt una dintre partile mobile din interiorul cilindrului care sunt responsabile pentru transferul fortei de la ardere la motor. Aceasta piesa, impreuna cu segmentele pistonului, sunt inima motorului, deoarece fara ea masina nu s-ar putea misca.
Inelul pistonului sau segmentul pistonului este o piesa de forma circulara care se potriveste deasupra pistonului. Pistonul nu poate intra in contact cu peretele cilindrului, deoarece nivelul ridicat de frecare ar duce la defectarea motorului. Aici intervine inelul segment. Instalat pe capul pistonului, inelul este piesa care atinge peretele cilindrului. Prin intermediul acestuia, uleiul de motor si gazele de ardere pot fi etansate, impiedicandu-le sa intre in contact cu restul motorului.
Functiile segmentului de piston
Inelul pistonului are trei functii in cadrul motorului cu ardere:
- Puteti controla cantitatea de ulei de pe peretii cilindrului, impiedicand scurgerea acestuia in camera de ardere;
- Puteti asigura etansarea cilindrului, impiedicand gazele de ardere sa ajunga in carter;
- Asistenta la controlul temperaturii motorului, facilitand disiparea caldurii intre piston si cilindru.
Cauzele defectiunilor care duc la inlocuirea inelelor si capacelor pistonului
- Lipsa intretinerii: praful si pilitura metalica, la patrunderea in cilindri, cresc abraziunea in inele, determinand deformarea acestora. Acest lucru poate fi evitat prin inlocuirea etansarilor tijei supapei la intervale corecte.
- Slefuire incorecta: finisajele brute pe lateralele cilindrului il transformi in hartie abraziva pentru inele, accelerand uzura acestora. In plus, lustruirea excesiva a cilindrului impiedica aderenta uleiului la pereti. Astfel, lubrifierea este compromisa.
- Eroare la manipulare: in ciuda faptului ca sunt extrem de rezistente la frecare si temperatura, segmentele pistonului sunt fragile. Orice rasucire facuta piesei poate duce la deformarea acesteia, la aparitia de fisuri si, in consecinta, la ruperea inelului, ceea ce provoaca inlocuirea inelelor si capacelor pistonului.
- Spalarea cilindrului: acest fenomen apare atunci cand combustibilul lichid iese in motor prin supapele de admisie. Cand vine in contact cu pistonul, inelele si cilindrul, combustibilul spala aceste parti, indepartand tot uleiul de lubrifiere.
Pentru a evita problemele cu aceasta parte a motorului, fiti constienti de semnele: mult fum care iese din evacuare, consumul crescut de ulei, emisia crescuta de gaze poluante si scaderea performantei motorului pot indica defecte. Este important sa faceti o revizuire preventiva pentru a reduce riscul de probleme.
Cu Anvelopele.md aveti service auto non stop pentru inlocuirea inelelor si capacelor pistonului Chisinau, precum si alte reparatii auto.
Puteti efectua acest serviciu in service-ul auto Anvelopele.md, echipa noastra de specialisti cu experienta va sta mereu la dispozitie si gata sa efectueze lucrari de reparatii in viitorul foarte apropiat.
Pretul acestor lucrari poate varia foarte mult si depinde de modelul specific si anul de fabricatie al masinii, precum si de timpul necesar pentru finalizarea lucrarilor de reparatie.
Sunt concepute pentru a elimina excesul de ulei de motor de pe suprafata cilindrului si a pistonului, prevenind astfel patrunderea uleiului in exces in motor.
Semne care indica necesitatea inlocuirii:
- lipsa puterii motorului
- compresie redusa in motor
- aparitia funinginei pe pistoane si cilindri